تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

طراحی و فروش مدل های سه بعدی طلا و جواهر با نرم افزار RhinoGold


دسته بندی سایت

پرفروش ترین ها

    پر فروش ترین های فورکیا


    پر بازدید ترین های فورکیا

    پیوند ها

    آمار بازدید

    • بازدید امروز : 3
    • بازدید دیروز : 7
    • بازدید کل : 55552

    نرم افزار ماتریکس Matrix


    نرم افزار ماتریکس   Matrix

    طراحی جواهرات سال ها از طریق مدلسازی دستی و توسط استادکاران مجرب انجام می گرفت. با ورود رایانه ها به حوزه های گوناگون طراحی و ساخت، امکان انجام محاسبات دقیق و متعاقبا اشکال پیچیده تر در این حیطه پدید آمد. با توسعه ی نرم افزار راینو که بسیاری از طراحان محصول برای طراحی جواهرات نیز از آن بهره می بردند؛ به مرور توسعه دهندگان این نرم افزار به فکر طراحی افزونه های تخصصی در زمینه ی طراحی جواهرات برای راینو افتادند؛ مانند Rhinojewel، AuroraJewels، RhinoRing، Rhinogold و Matrix. در این میان پلاگین ماتریکس در میان طراحان جواهر در ایران بیشتر شناخته شده است و البته قابلیت طراحی انواع قطعات ظریف با جزئیان دقیق مانند یک دکمه سردست را نیز دارد.

    طراحی جواهرات با ماتریکس،معرفی نرم افزار ماتریکس،matrix3d،پلاگین جواهرات برای راینو

    با بررسی دانش و نظرات بسیاری از طراحان و زرگران در طی دو سال شرکت Gemvision ماتریکس را در سال 2003 برای راینو معرفی کرد. نسخه ی 6 این نرم افزار توسط «جِف های» (jeff High) و تیم طراحان نرم افزاری وی در Davenport طراحی شد که همانند نسخه ی 7 آن روی ورژن 4 راینو نصب می شد. وی که خود یک زرگر است؛ تمام دانش خود در حوضه ی طلا و جواهرات را در این نرم افزار به کار گرفت.

    در نرم افزار ماتریکس نوار ابزارهای کارآمدی وجود دارد؛ از دستورات ترکیبی ساده مانند گرفتن Isocurve هایی به صورت زاویه دار از روی سطوح، History قوی تر در دستورات اختصاصی تا منوهایی که درآن ها می توان ابزارهایی برای طراحی انواع جواهرات و فرم های انگشتر، زنجیره ها و انگشترهایی به صورت آماده با امکان ویرایش مختصر، ابزارهای انتخاب و تغییر سایز انگشتر، چک کردن کیفیت ساخت پوسته های نربز، تخمین وزن، چیدمان قطعات و انواع سنگ ها روی سطوح و یا در راستاهای گوناگون و چیدمان اجزایی مانند چنگ (Prong)، ابزارهایی برای چیدمان اتوماتیک برلیان روی سطح جواهرات (Paving)، انواع کاترها و مته ها، ابزارهای بخش Art به منظور طراحی یک سری بافت ها و نقش برجسته ها و نظایر آن ها را می توان یافت. هم چنین امکاناتی نظیر فراهم آوردن یک Job Bag که مانند یک دفترچه با فضایی مناسب عمل می کند که طراح می تواند فرم های مد نظر خود را به صورت دسته بندی شده در صفحات آن ذخیره و در هنگام کار دائما به آن مراجعه کند. ماتریکس همواره رو به تکامل بوده و بخش هایی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند مانند Target ها در نسخه های جدیدتر حذف شده و موارد پر استفاده مانند بخش رندر توسعه پیدا کرده است.

    طراحی جواهرات با ماتریکس،معرفی نرم افزار ماتریکس،matrix3d،پلاگین جواهرات برای راینو

    در حال حاضر آخرین نسخه ی ماتریکس (Matrix 8) بر روی راینو 5 قابل نصب است و از امکانات بیشتری برخوردار شده است؛ نظیر امکان استفاده از Gumball، کمک به زیر خالی کردن جواهرات به منظور کاهش وزن جواهر، ساخت مقاطع ترکیبی با استفاده از دستور Sweep 4، امکان رندر حرفه ای تر با فراهم ساختن انواع متریالهای فانتزی و سنگ های متنوع، امکان تولید انیمیشن و بسیاری قابلیت های دیگر که در مطلب جداگانه ای به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

    طراحی جواهرات با ماتریکس،معرفی نرم افزار ماتریکس،matrix3d،پلاگین جواهرات برای راینو

    ماتریکس به علت ایجاد ابزارهای اختصاصی و سهولت کار با آن از سوی کاربران ایرانی، با اقبال زیادی در بازار مواجه شده است. این افزونه امروزه به شکل یک نرم افزار کامل توسعه پیدا کرده است به طوری که برای بالا بردن قابلیت های آن پلاگین هایی مانند TSPline خریداری شده و بعدها به منوی ماتریکس اضافه شد. قدرت نرم افزار ماتریکس از آنجا ناشی می شود که علاوه بر استفاده از تمامی دستورات راینو، می توان به دستورهای تخصصی تر نیز دسترسی داشت. اما متاسفانه به علت قیمت بسیار بالا و استفاده از کرک این نرم افزار در ایران برخی از امکانات ویژه مانند تخمین قیمت سنگ بر اساس جدول ارزش جهانی آن به صورت آنلاین برای کاربران ایرانی وجود ندارد.

    طراحی جواهرات با ماتریکس،معرفی نرم افزار ماتریکس،matrix3d،پلاگین جواهرات برای راینو

     

    طراحی جواهرات با ماتریکس،معرفی نرم افزار ماتریکس،matrix3d،پلاگین جواهرات برای راینو

     

    طراحی جواهرات با ماتریکس،معرفی نرم افزار ماتریکس،matrix3d،پلاگین جواهرات برای راینو

     

      انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1478

    دیدگاه های کاربران (0)


    مطالب تصادفی

    • دانلود پلاگین راینوگلد - RhinoGold
    • دانلود نرم افزار راینو  - Rhinoceros
    • پرینترهای سه بعدی
    • نرم افزار ماتریکس   Matrix
    • نرم افزار راینوگلد RhinoGold

    قزوین

    کسب و کارتان را با مدل های ما رونق دهید