تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

طراحی و فروش مدل های سه بعدی طلا و جواهر با نرم افزار RhinoGold


دسته بندی سایت

پرفروش ترین ها

    پر فروش ترین های فورکیا


    پر بازدید ترین های فورکیا

    پیوند ها

    آمار بازدید

    • بازدید امروز : 3
    • بازدید دیروز : 5
    • بازدید کل : 55706

    طلا


     

    طلا به عنوان یک عنصر کمیاب جلب توجه خاصی بین بقیه عناصر دارد، در این مطلب سعی داریم شما را با خط تولید و طراحی طلا و جواهر آشنا سازیم ، و ماشین آلات و ابزار مورد نیاز طلاسازی و جواهر سازی را تا حدی معرفی نماییم ، امیدواریم علاوه بر معرفی فرصتی جذاب و نو برای سرمایه گذاری در کشور عزیزمان ، اطلاعاتی در زمینه نگارش طرح توجیهی احداث کارگاه طلا و جواهرسازی در اختیار شما قرار گیرد. تا پایان همراه ما بمانید و ما را از نظراتتان بهره مند سازید.

    طلا یا زَر با نشان شیمیایی Au نام یک عنصر است. طلای پالوده فلزی با رنگ زرد روشن، براق و به صورت سنتی چشم گیر است که این به دلیل اکسید نشدن در هوا و آب است. از نظر شیمیایی، طلا فلزی واسطه است که در گروه ۱۱ جدول تناوبی جای دارد و یکی از کم واکنش ترین عنصرهای جامد در شرایط استاندارد است.

     

    پس می‌توان این فلز را به صورت خالص در طبیعت به صورت دانه‌ای یا تکه‌ای در میان سنگ‌ها، کانی‌های بلوری شده و مواد ته نشینی آبرفتی پیدا کرد. همچنین در میان کانی‌ها به صورت ترکیبی با دیگر عنصرها بویژه تلوریم دیده شده اما فراوان نیست. نماد شیمیایی این عنصر، Au از نام لاتین آن aurum به معنی «درخشش سپیده دم» گرفته شده‌است.

    طلا در برابر بیشتر اسیدها پایدار است اما در تیزاب سلطانی (نیترو-هیدروکلریک اسید) حل می‌شود دلیل برگزیدن نام «تیزاب سلطانی» برای توانایی حل کردن طلا است. افزون بر این طلا در محلول‌های آلکالینی سیانور که در معدن کاری کاربرد دارد، و در جیوه با ساخت آلیاژ ملغمه هم حل می‌شود. نیتریک اسید که توان حل کردن نقره و فلزهای پایه را دارد در برابر طلا ناتوان است. این ویژگی نیتریک اسید در آزمون اسید برای شناسایی و تایید طلا به کار می‌آید.

    طلا يک کالاي خاص و منحصر به فرد است زيرا تنها کالائي است که بيشتر براي اندوختن توليد مي شود تا براي مصرف. همه کالاهاي ديگر توليد مي شوند براي اينکه مصرف شوند. مي توان به جرات گفت که همه طلائي که در طول تاريخ توليد شده روي سطح زمين و در خزانه هاي دولتها و بانکها، گاوصندوق هاي طلا فروشان و صندوقچه هاي خانم ها انبار شده است!

    فراموش نکنيم که طلا يک عنصر کمياب است.

    همه طلاي موجود روي سطح کره زمين حدود 155 هزار تن است که اگر همه آن را يکجا انبار کنند حجم آن کمتر از 3.5 استخر استاندارد مي باشد و جالب است بدانيد که توليد آهن يک روز جهان معدل بيست برابر کل طلاي توليد شده در طول تاريخ است!

    - عرضه طلا در جهان مساوي با حجم طلاي موجود روي سطح کره زمين است.

    طلا چون انبار مي شود و نه مصرف، و استخراج آن بسيار کند مي باشد، عرضه آن در واقع همان ذخيره موجود است. اين حقيقت مباني تحليل قيمت آن را به طور بنيادي مختلف ساخته است.

     

      انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 158

    دیدگاه های کاربران (0)


    مطالب تصادفی

    • دانلود پلاگین راینوگلد - RhinoGold
    • دانلود نرم افزار راینو  - Rhinoceros
    • پرینترهای سه بعدی
    • نرم افزار ماتریکس   Matrix
    • نرم افزار راینوگلد RhinoGold

    قزوین

    کسب و کارتان را با مدل های ما رونق دهید